luni, 10 mai 2010

Ierom. Ghelasie Gheorghe: "PSALMUL Închinăciunii Fiinţei Create"
















1. Cum să ridic ochii mei către Tine, DOAMNE, cum să caut la MĂREŢIA Ta?
2. Tu m-ai Creat după CHIPUL şi ASEMĂNAREA Ta.
3. Tu mă chemi – „vino să te Împărtăşeşti din toate ale Mele“.
4. Curge HARUL Tău în mine ca să deschidă „hotarele“ Fiinţei de Creaţie, să poţi INTRA Tu.
5. Mă cutremur cum Tu CEL MARE Poţi INTRA în mine cel mic...
6. Cum să te cuprindă Făptura pe Tine, CREATORUL?
7. Tu ştii Taina de a INTRA în mine, că eşti DUMNEZEU. Eu nu pot nici să mă apropii de Tine.
8. Tu mă poţi cuprinde, eu nu pot nici să Te ating...
9. Tu peste Firea mea de Creaţie INTRI în mine şi mă cutremur că eu nu Te pot cuprinde pe Tine...
10. Această TAINĂ este veşnica mea UIMIRE şi Închinăciune.
11. Este TAINA CHIPULUI Tău PECETLUIT în mine, că doar în CHIPUL Tău Tu poţi încăpea.
12. Tu m-ai Creat dându-mi CHIPUL Tău, că doar prin acesta pot sta în FAŢA Ta.
13. O, MĂREŢIA CHIPULUI Tău, mă uimesc cum poţi încăpea în Chipul meu Creat...
14. Cum pot eu Făptura să fiu un „locaş“ al tău?...
15. O TAINĂ! TU INTRI întâi în mine, mă faci CHIPUL şi ASEMĂNAREA Ta, ca şi eu apoi să Te pot „PRIMI“ pe Tine.
16. Eu, Făptura, sunt în „afara“ Ta, dar Tu INTRI în mine ca să pot şi eu să Te ÎNTÂLNESC pe Tine.
17. Tu m-ai Creat din IUBIREA Ta, şi aceasta este TAINA ce poate face totul.
18. Fără IUBIRE nici Tu n-ai INTRA în mine şi eu niciodată n-aş putea să Te ÎNTÂLNESC pe Tine.
19. Fără IUBIRE eu m-aş „pierde“ în Tine, IUBIREA fiind aceea care mă face să fiu şi eu „un alături“ cu Tine.
20. Tu m-ai Creat ca să fiu şi eu „Un Veşnic“ ca şi Tine.
21. Nu nu Te transformi în Creaţie, ci Dăruieşti Creaţiei CHIPUL şi ASEMĂNAREA Ta.
22. Niciodată Creaţia nu poate intra în CHIPUL Tău, ci CHIPUL Tău intră în Creaţie. Şi aşa Dăruieşti Creaţiei Veşnicia Ta.
23. Tu Cel VEŞNIC Creezi doar tot ceva Veşnic.
24. O, DOMNUL şi DUMNEZEUL meu, Tu m-ai Creat Dăruindu-mi ASEMĂNAREA CHIPULUI Tău, prin care astfel Te Înrudeşti cu mine şi eu cu Tine.
25. Prin CHIPUL Tău Pecetluit pe Fiinţa mea ai făcut din mine MASA CINEI celei de TAINĂ, unde să mă Împărtăşeşti de cele ale Tale.
26. Tu eşti primul cu IUBIREA Ta în mine şi eu sunt aşa tot o Iubire.
27. O, DOAMNE, Tu eşti TAINA mea, în care îmi regăsesc propriul meu Chip de Creaţie.
28. O, am căzut în amăgirea păcatului şi s-a închis UŞA CINEI celei de TAINĂ.
29. DOAMNE, iartă-mă, primeşte-mă iarăşi ca pe „fiul risipitor“.
30. O, DOAMNE, ce Fericit sunt eu la MASA CINEI celei de TAINĂ.
31. Mă Închin Ţie, DOAMNE, şi cu Braţele Chipului meu Fiinţial îndrăznesc să mă ating de marginea HAINEI-HARULUI Tău.
32. Fericit sunt eu, Făptura, în care Tu ai BINEVOIT să-ţi faci şi un Locaş de Creaţie.



(text apărut în volumul Ierom. Ghelasie, "Isihasm", ed. Platytera, Bucureşti, 2007, pp. 13-15).

Versiunea în limba engleză
poate fi accesată aici.

Versiunea în limba germană poate fi accesată aici.

Niciun comentariu: