joi, 13 mai 2010

Ierom. Ghelasie Gheorghe: "Psalm"



















DOAMNE,
Peste Zămislirea
Din Părinţii mei
Ai SUFLAT
Şi aşa m-am Născut
Încă un CHIP de Om,
În care TE-AI PECETLUIT
Cu REVĂRSAREA
DUMNEZEIASCĂ,
Pe care şi Eu
Să o PRIMESC
Ca DAR de VEŞNICIE.
CHIPUL meu de Om
Are un Suflet
Şi un Trup,
Chip de Cer
Şi de Pământ,
În care şi eu să fiu
Rai-Locaş Sfânt,
Unde LITURGHIA IUBIRII
Încă odată
Să se facă.
CHIPUL Tău
SE VEDE
Peste mine,
Peste Chipul Părinţilor
În Fiinţa mea.
Cerul se oglindeşte
În Suflet,
Pământul se mişcă
În Trup,
Şi toate în UNIRE
În CHIPUL MEU
De Om
Se fac ÎNCHINARE,
ŢIE, DOMNUL
Şi DUMNEZEUL meu,
ŢIE CÂNTARE,
Încă o VEŞNICIE
OPRITĂ
În FAŢA TA!

PREA SFÂNTĂ TREIME
DUMNEZEUL nostru,
SLAVĂ Ţie,
ÎNCHINARE Ţie,
Iartă-ne.
lartă-ne de puţinătatea noastră,
De neputinţele noastre,
Iartă-ne slăbiciunile,
Nu lua în consideraţie
Păcatele noastre.
Peste păcatele noastre,
Peste păcatele noastre,
Totuşi ne Închinăm Ţie,
IUBIRE DUMNEZEIASCĂ,
MILA VEŞNICĂ.
Treci peste micimea noastră,
CHIPUL Tău SUFLAT în noi
Este mai tare,
Păcatul n-a putut să-l distrugă,
Chiar acoperit.
Dezvăluie-l TU, DOAMNE,
Deschide-ne TU Ochii, DOAMNE.
MILA TA
Să fie, DOAMNE,
Picătura de HAR.
SLAVĂ Ţie,
PREA SFÂNTĂ TREIME!
O, Rugătoarea,
Rugătoarea BISERICII noastre,
MAICA DOMNULUI,
Şi Rugătorii BISERICII
A Măririi tuturor Sfinţilor Împreună
A UNIRII Cerului cu Pământul!
O, ÎNTÂLNIRE,
O, ÎMPĂRTĂŞIRE
A VEŞNICIEI,
O, CÂNTARE
A VEŞNICIEI!


(text apărut în volumul Ierom. Ghelasie, "Isihasm", ed. Platytera, Bucureşti, 2007, pp. 16-18).

Versiunea în limba engleză poate fi accesată aici.

Versiunea în limba germană poate fi accesată aici.

Niciun comentariu: